ویژگی جدید INP در سرچ کنسول چیست

ویژگی جدید INP در سرچ کنسول چیست

ویژگی جدید INP در سرچ کنسول چیست

ویژگی جدید INP در سرچ کنسول چیست؟

شاید شما هم بعد از اتمام طراحی سایت و استارت سئو وب سایت خود به شاخصی مثل INP در سرچ کنسول مواجه شده باشید. در واقع INP مخفف عبارت Interaction to Next Paint می‌باشد و ویژگی جدیدی در سرچ کنسول است. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بررسی کنیم ویژگی جدید INP در سرچ کنسول چیست و چه نمره‌ای از آن خوب است.

شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گوگل سرچ کنسول، مقاله‌ی آموزش صفر تا صد ابزار گوگل سرچ کنسول را مطالعه نمایید.

INP چیست؟

INP یک معیار جدید Core Web Vitals است که برای ارائه نمایشی از تاخیر تعامل کلی یک صفحه طراحی شده است. این کار با استفاده از نمونه‌ای از طولانی‌ترین تعامل‌هایی که هنگام بازدید کاربر از صفحه اتفاق می‌افتد، انجام می‌شود. در واقع INP آن زمانی می‌باشد که یک کاربر در صفحه وب تعاملاتی مثل کلیک، ضربه و کلیدهای کیبورد دارد. هر تعامل کاربر (interaction) چند مرحله دارد: مدت زمان حضور کاربر، مدت زمان پردازش و تاخیر در ورود. طولانی‌ترین مدت یک تعامل منطقی کاربر، چیزی است که ثبت خواهد شد. به صورت کلی INP به نحوه واکنش صفحه به تعاملات خاص کاربر اشاره دارد که بر اساس معیار کلی INP اندازه‌گیری شده توسط اطلاعات Google Chrome برنامه‌ریزی شده است.

شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Core Web Vitals و رفع خطای آن، مقاله‌‌ی معرفی و رفع خطای Core Web Vitals را مطالعه نمایید.

ویژگی جدید INP در سرچ کنسول چیست

چه نمره‌ای از INP خوب است؟

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، این امتیاز‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه و دسک‌تاپ به 3 دسته تقسیم‌بندی شده‌اند:

  1. INP در 200 میلی ثانیه یا کمتر به این معنی است که صفحه شما پاسخگویی خوبی دارد.
  2. INP بین 200 میلی ثانیه تا 500 میلی ثانیه به این معنی است که پاسخگویی صفحه شما نیاز به بهبود دارد.
  3. INP بالای 500 میلی ثانیه به این معنی است که صفحه شما پاسخگویی ضعیفی دارد.

چه نمره ای از INP خوب است

INP چه تفاوتی با FID دارد؟

در جایی که INP تمام تعاملات صفحه را در نظر می‌گیرد، تاخیر ورودی اول (FID) فقط اولین تعامل را به حساب می‌آورد. همچنین فقط تأخیر ورودی اولین تعامل را اندازه‌گیری می‌کند، نه زمان اجرای کنترل‌کننده‌های رویداد یا تأخیر در ارائه فریم بعدی.

با توجه به اینکه FID همچنین یک معیار پاسخگویی بار است، منطق پشت آن این است که اگر اولین تعاملی که با یک صفحه در مرحله بارگذاری انجام می‌شود، تاخیر ورودی کمی داشته باشد، صفحه اولین تاثیر خوبی را ایجاد کرده است.

INP چیزی بیشتر از برداشت‌های اولیه است. با نمونه برداری از تمام تعاملات، پاسخگویی را می‌توان به طور جامع ارزیابی کرد، و INP را به شاخص قابل اعتمادتری برای پاسخگویی کلی نسبت به FID تبدیل می‌کند.

اگر مقدار INP گزارش نشود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

این امکان وجود دارد که یک صفحه نتواند مقدار INP را برگرداند. این ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد:

  • صفحه بارگیری شده است، اما کاربر روی صفحه‌کلید خود کلیک، ضربه یا فشار نداده است.
  • صفحه بارگیری شده است، اما کاربر هنوز تعاملی که شامل کلیک کردن، ضربه زدن یا استفاده از صفحه کلید می‌باشد، با صفحه نداشته است. توجه داشته باشید، پیمایش یا نگه داشتن ماوس روی عناصر در نحوه محاسبه INP نقشی ندارد.
  • این صفحه توسط یک ربات مانند یک خزنده جستجو که برای تعامل با صفحه اسکریپت نشده است، قابل دسترس است.

نحوه اندازه‌گیری INP

INP را می‌توان هم در field و هم در آزمایشگاه از طریق ابزارهای مختلف اندازه‌گیری کرد. در ادامه به هر دو آن‌ها خواهیم پرداخت:

اندازه‌گیری در field

در حالت ایده آل، بهینه سازی INP با داده‌های میدانی (field) آغاز می‌شود. در بهترین حالت، داده‌های میدانی (field) از مانیتورینگ کاربر واقعی (RUM) نه تنها مقدار INP صفحه را به شما می‌دهد، بلکه داده‌های متنی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که نشان می‌دهد چه تعامل خاصی مسئول خود مقدار INP بوده است. اطلاعاتی نظیر اینکه آیا این تعامل در حین بارگذاری صفحه یا پس از بارگذاری رخ داده است، نوع آن تعامل (کلیک، فشار دادن کلید، یا ضربه زدن) چه بوده و سایر اطلاعات ارزشمند را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگر وب‌سایت شما برای Chrome User Experience Report (CrUX) واجد شرایط باشد، می‌توانید به سرعت داده‌های میدانی برای INP را از طریق CrUX در PageSpeed ​​Insights (و سایر موارد Core Web Vitals) دریافت نمایید. حداقل می‌توانید یک تصویر از INP وب سایت خود دریافت کنید، اما در برخی موارد، می‌توانید داده‌های صفحه را نیز دریافت کنید.

شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد PageSpeed ​​Insights، مقاله‌ی  افزایش سرعت سایت در PageSpeed ​​Insights گوگل را مطالعه نمایید.

با این حال،  CrUX برای اینکه بگوید مشکلی در سطح بالایی وجود دارد، مفید است؛ اغلب جزئیات کافی برای کمک به درک کامل مشکل ارائه نمی‌دهد. یک راه حل RUM می‌تواند به شما کمک کند تا جزئیات بیشتری را در مورد صفحات، کاربران یا تعاملات کاربرانی که تعاملات آهسته‌ای را تجربه می‌کنند، پیدا کنید. توانایی نسبت دادن INP به تعاملات فردی از حدس و گمان و تلاش بیهوده جلوگیری می‌کند.

اندازه‌گیری در آزمایشگاه

در حالت مطلوب، زمانی که داده‌های میدانی (field) را به دست آوردید، نشان می‌دهد تعاملات آهسته‌ای دارید، می‌خواهید آزمایش را در آزمایشگاه شروع کنید. با این حال، در غیاب داده‌های میدانی (field)، راهبردهایی برای بازتولید تعاملات آهسته در آزمایشگاه وجود دارد. چنین استراتژی‌هایی شامل دنبال کردن جریان‌های مشترک کاربر و آزمایش تعاملات در طول مسیر، و همچنین تعامل با صفحه در طول بارگذاری (زمانی که موضوع اصلی اغلب شلوغ‌تر است) به منظور آشکارسازی تعاملات آهسته در طول آن بخش حیاتی از تجربه کاربر است.

مجموعه ماکان با یک تیم تخصصی در زمینه‌ی ارتقای سئوی سایت می‌‌تواند همراه شما باشد و سایت شما را در صدر جستجوهای گوگل قرار دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همکاری با ما تماس بگیرید.

در این مقاله سعی بر این داشتیم که به شما بگوییم ویژگی جدید INP در سرچ کنسول چیست. شما همچنین می‌توانید با مراجعه کردن به صفحه مقالات آموزشی ماکان، سایر مقالات ما را مطالعه کنید.
صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید تا با مطالب روز در حوزه دیجیتال آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟