نکات مهم کلمات کلیدی

نکات مهم کلمات کلیدی

نکات مهم کلمات کلیدی

ابزارهای پیدا کردن کلیدواژه

برای خواندن بخش اول این مطلب، مقاله پیدا کردن کلمات کلیدی را مطالعه کنید. در ادامه این مقاله نکات مهم کلمات کلیدی را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

برای بررسی کلیدواژه‌ها ابزار بسیاری وجود دارد، که برای استفاده برخی از آن‌ها باید هزینه‌ای پرداخت شود و برای استفاده برخی دیگر از ابزارها نیازی به پرداخت هزینه نمی‌باشد و رایگان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ما در این مقاله می‌خواهیم ابزارهای رایگان را برای شما شرح بدهیم. با ما همراه باشید.

1- Google (گوگل)

یکی از پیش پا افتاده‌ترین ابزارها برای پیدا کردن کلمه کلیدی، موتور جستجوی گوگل می‌باشد. زمانی که شما در حال تایپ کردن در گوگل هستید، خود گوگل نیز با توجه به کلماتی که قبلا زیاد سرچ شده‌اند را به شما پیشنهاد می‌دهد. از دیگر مزایاییکه موتور جستجوی گوگل برای شما دارد این است که که در پایین صفحه یک گزینه با عنوان «searches related to» برای شما گذاشته است.

موتور جستجوی گوگل

موتور جستجوی گوگل

2- Google Keyword Planner (گوگل کیورد پلنر)

از دیگر ابزارهای رایگان بررسی و نکات مهم کلمات کلیدی همین گوگل کیورد پلنر می‌باشد. در ادامه نحوه کار با آن را به صورت مرحله‌ای بیان می‌کنیم.

  1. شما برای شروع ابتدا باید وارد سایت گوگل ادز شوید و یک اکانت بسازید.
  2. سپس روی صفحه نمایش داده شده گزینه start now بزنید.
  3. در این مرحله صفحه‌ای برای شما باز شده و از شما درخواست ساخت یک اکانت می‌کند.
  4. بعد از داخل شدن به اکانت، روی گزینه google ads بزنید.
  5. بعد از اینکه بر روی گزینه google ads زدید، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که از شما می‌خواهد که یک کمپین ایجاد کنید. شما برای اینکه به شکل رایگان استفاده کنید بر روی گزینه Switch to expert mode کلیک کنید.
  6. در مرحله بعدی بر روی create an account without a campaign کلیک کنید.
  7. بعد از آن گزینه explore your account را انتخاب کنید.
  8. هم اکنون اکانت شما فعال و آماده استفاده می‌باشد. همچنین از قسمت tools and setting می‌توانید به کیورد پلنر دسترسی داشته باشید.
Google Keyword Planner

Google Keyword Planner

3- Google Trends (گوگل ترندز)

از گوگل ترندز بیشتر برای مقایسه کردن کلمات کلیدی استفاده می‌شود. کار کردن با این بسیار ساده می‌باشد. برای این کار کلمات خود را باید درون آن بنویسید و بعد از آن اطلاعات مورد نیاز را به شما می‌دهد.

Google Trends

Google Trends

4- keyword everywhere

شما می‌توانید برای بررسی نکات مهم کلمات کلیدی این اکستنشن را بر روی مرورگر کروم خود نصب کنید و با استفاده از آن به بررسی کلمات کلیدی بپردازید. نحوه کار آن به این صورت است که شما یک کلمه را وارد می‌کنید و آن را سرچ می‌کنید، این اکستنشن کلیدواژه‌هایی که با کلمه کلیدی شما در ارتباط بوده و سرچ داشته را به شما نشان می‌دهد.

keyword everywhere

keyword everywhere

5- سایت answerthepublic.com

شما نیز می‌توانید به صورت رایگان از این سایت استفاده کنید. این وب‌سایت بیشتر برای زبان خارجی کاربرد داشته و خیلی برای زبان فارسی کاربرد ندارد، تنها فقط برای کلیدواژه‌های طولانی در زبان فارسی می‌توان از این وب‌سایت اسفاده کرد.

تاثیر Keyword Research در حوزه سئو

کلیدواژه‌ها راهی است برای اینکه شما با دنیای مجازی رابطه برقرار کنید. در جهان امروز بیشتر از نصف جمعیت جهان به اینترنت متصل هستند، بنابراین شما به همان نیمه جمعیت کره زمین می‌توانید از طریق اینترنت دسترسی داشته باشید. وسیع بودن این شبکه جهانی باعث شده تا بازاریابی دیجیتال در تمامی دنیا همه گیر شود و استقبال بسیاری از آن شود.

بررسی کلیدواژه‌ها به شما اثبات می‌کند که برند شما به چه چیزی شهرت دارد. همچنین با استفاده از آن می‌توانید آنالیز کنید که ترافیک سایت شما بیشتر از چه سمت و سویی است. بنابراین یکی از پایه‌های بازاریابی دیجیتال همین موضوع بوده و هیچ وقت از اهمیت آن کاسته نخواهد شد.

این اهمیت زمانی معنا پیدا می‌کند که شما از کلمات درست و مناسب برای برند خود استفاده کنید که هم در نتایج اول گوگل نمایش داده شوید و از طرفی هم ارزش وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

تاثیر Keyword Research در سئو

تاثیر Keyword Research در سئو

مرحله‌های آنالیز کلمه کلیدی

  • قدم اول: مطالعه و آنالیز تمام جوانب

قدم اول برای یافتن نکات مهم کلمات کلیدی مناسب، داشتن اطلاعات کافی در مورد جوانب کسب و کار خودتان است تا بتوانید محتوای خوبی تولید کنید. برای موفق شدن در این مرحله می‌توانید با کاربران و مخاطبان خود صحبت کنید تا از نظراتشان اطلاع پیدا کنید. سعی کنید خودتان را به جای کاربر بگذارید تا کمی افکار آن‌ها را در ذهنتان بپرورانید. همچنین می‌توانید در فضاهای مجازی پیشنهادات و نظرات را دنبال کنید و از آن‌ها ایده بگیرید.

  • قدم دوم: تشخیص اهداف

برای شروع هر کاری برنامه‌ریزی و تعیین هدف از اولویت بسیار بالایی برخوردار است. شما با مشخص کردن هدف خود می‌توانید تععین کنید که برند شما به چه سمت و سویی می‌خواهد پیشرفت داشته باشد. بنابراین حتما هدف خود را به روشنی و وضوح مشخص کنید تا بتوانید در این مسیر به خوبی پیشرفت داشته باشید.

  • قدم سوم: تهیه لیستی از موضوعات مرتبط

محیط کاری خود را به صورت کلی و خیلی بزرگ در نظر نگیرید. سعی کنید موضوع‌های مختلف و بزرگ را به موضوعات کوچکتر تقسیم کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید برای یک فروشگاه لباس مختوا تولید کنید، آن را به قسمت‌های لباس مردانه زنانه، تی‌شرت، پیراهن و .. تقسیم کنید تا بتوانید راحت‌تر پیش بروید.

  • قدم چهارم: کلمه کلیدی‌های کوتاه پیدا کنید

برای انجام این کار می‌توانید از هر کسی یا همکارتان، کارفرمای خود در خواست کنید تا هر کلمه‌ای که مربوط به کسب و کار شما می‌شود را به شما بگویند و شما آن را یادداشت کنید که در آینده قطعا به شدت لازم می‌شود.

  • قدم پنجم: از یک ابزار خوب برای آنالیز و بررسی کلمه کلیدی کمک بگیرید

تمامی این ابزارها را در بالای همین مقاله به صورت کامل توضیح داده‌ایم. نکته‌ای که باید شما به آن توجه داشته باشید این است که از هر ابزار در جای مناسب خود استفاده کنید. به دلیل اینکه هر ابزاری کارایی خودش را دارد.

  • قدم ششم: در نظر گرفتن ذهنیت کاربر

کاربر برای سرچ دلایل بسیاری می‌تواند داشته باشد. به طور مثال شاید یک کاربر برای خرید یک محصول سرچ کند، کاربر دیگری برای رسیدن به یک مطلب درست و مفید در اینترنت سرچ کند و ..   .

شما برای یافتن کلیدواژه خوب باید ذهنیت کاربر را ختما در نظر داشته باشید.

  • قدم هفتم: یافتن کلیدواژه‌های بلند

در اوایل مقاله به این نکته اشاره کردیم که کلیدواژه‌های طولانی با اینکه سرچ کمتری دارند ولی عمیق‌تر و بهتر به یک موضوع اشاره می‌کنند و با استفاده از این دست کلمات کلیدی موفق می‌شوید. بنابراین سعی کنید در محتوای خود از این کلمات کلیدی استفاده کنید.

  • قدم هشتم: رقبای خود را دست کم نگیرید

شما برای اینکه دیده شوید و در نتایج ابتدایی صفحات گوگل ظاهر شوید باید حواستان به رقیب‌هایتان باشد. شما باید وب‌سایت و محتوای رقبای خود را هر لحظه آنالیز کنید و با بررسی کردن آن‌هاست که شما می‌توانید نواقص کار خود را پیدا کنید. پس از بهبود این کمبودها شما نیز در کنار آن‌ها قرار خواهید گرفت.

شما می‌توانید برای خواندن سایر مقالات ما به صفحه وبلاگ ما مراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟