طراحی سایت با CMS آماده

طراحی سایت با CMS آماده

طراحی سایت با CMS آماده

طراحی سایت با CMS آماده

شاید شما هم قصد دارید برای کسب و کار خود سایت طراحی کنید و روش طراحی سایت با CMS آماده را انتخاب کرده‌اید ولی نمی‌دانید کدام پلتفرم بهتر است. ما در ادامه این مقاله انواع CMS را به شما معرفی خواهیم کرد و به معرفی بیشتر زیر مجموعه‌های CMS خواهیم پرداخت. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اگر هنوز از روشی که برای طراحی سایت خود برگزیده‌اید اطمینان کافی ندارد، می‌توانید مقاله‌ی انواع روش های طراحی سایت را مطالعه نمایید تا بتوانید بهترین روش را برای خودتان انتخاب کنید.

CMS چیست؟

CMS مخفف Content Management System به معنای سیستم مدیریت محتوا می‌باشد. خوب است بدانید؛ CMS یک ابزار نرم افزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد وب سایت‌هایی را ایجاد و طراحی کنند بدون اینکه نیازی به نوشتن آن‌ها از ابتدا از طریق کد و الگوریتم داشته باشند یا حتی اصلاً نحوه کدنویسی را بدانند. یک CMS برای ساخت وب سایت به شما این امکان را می‌دهد با استفاده از یک رابط کاربری آسان، اطلاعات را ایجاد، مدیریت، اصلاح و منتشر کنید. به جای کدنویسی، می‌توانید سبک و عملکرد وب سایت خود را با دانلود یا خرید تم‌ها و افزونه‌ها تغییر دهید.

انواع CMS

خوب است بدانید؛ CMS انواع مختلفی دارد که بر حسب نیاز خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید، مانند:

1. CCMS مخفف Component Content Management System

2. ECM مخفف Enterprise Content Management System

3. DMS مخفف Document Management System

4. DAMS مخفف Digital Asset Management System

5. WCMS مخفف Web Content Management System

طراحی سایت با CMS آماده

طراحی سایت با زیر مجموعه‌های CMS

همانطور که گفتیم؛ پلتفرم CMS (پلتفرم سیستم مدیریت محتوا) نرم افزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی محتوا را مدیریت کرده و یک وب سایت طراحی کنید. به طور معمول، صفحات وب به زبان‌های برنامه نویسی HTML، جاوا اسکریپت و CSS نوشته می‌شوند. اگر می‌خواهید وب سایتی بدون پلتفرم CMS بسازید، باید این زبان‌ها را یاد بگیرید و کدهای زیادی بنویسید. در ادامه به معرفی زیر مجموعه‌های CMS پرداخته‌ایم :

1. WordPress.org

WordPress.org

WordPress.org بهترین پلتفرم CMS است. این محبوب‌ترین نرم‌افزار CMS در جهان است و حدود 43 درصد از تمام وب‌سایت‌های موجود در اینترنت را در اختیار دارد. مهم است که WordPress.org را با WordPress.com اشتباه نگیرید. WordPress.org یک CMS منبع باز رایگان است که در ابتدا برای وبلاگ نویسی طراحی شده بود، اما اکنون توسط انواع وب سایت‌ها و یا فروشگاه‌های آنلاین استفاده می‌شود.

2. WordPress.com

WordPress.com

WordPress.com نسخه تجاری و میزبان وردپرس است. به راحتی می‌توان آن را با WordPress.org، که وردپرس منبع باز و خود میزبانی می‌کند، اشتباه گرفت.

با WordPress.com، یک پلتفرم CMS یکپارچه دریافت می‌کنید که برای شما میزبانی شده است. شما می‌توانید یک نام دامنه خریداری کنید یا از یک زیر دامنه رایگان با نام تجاری WordPress.com استفاده کنید.

3. WooCommerce

"

WooCommerce محبوب‌ترین پلتفرم تجارت الکترونیک در جهان است که انعطاف پذیر است و مدیریت آن آسان است. در واقع WooCommerce از نظر فنی خود یک پلت فرم CMS نیست. در عوض، به عنوان یک افزونه در وردپرس اجرا می‌شود؛ بنابراین برای نصب WooCommerce باید وردپرس را در سایت خود داشته باشید. بهتر است بگوییم که WooCommerce زیر مجموعه وردپرس است.

4. جوملا

جوملا

جوملا یکی دیگر از پلتفرم‌های منبع باز رایگان CMS است که دارای قالب‌ها و پسوندهای مختلف است. استفاده از آن رایگان است، اما به هاست و نام دامنه نیاز دارید. جوملا تقریبا 1.72 درصد از تمام وب سایت‌ها را در اختیار دارد. جوملا مملو از ویژگی‌ها است و بسیاری از میزبان‌های وب با یک کلیک نصب می‌کنند. با این حال، یک پلتفرم CMS ایده آل برای توسعه دهندگان و سازندگان وب سایت با تجربه است؛ بنابراین گزینه خوبی برای مبتدیان نیست.

5. Drupal

Drupal

دروپال یکی دیگر از پلتفرم‌های CMS اوپن سورس است. این CMS پشت برخی از وب سایت‌های بزرگ است، از جمله سایت The Economist و تعدادی از سایت‌های دانشگاه.

دروپال گزینه خوبی برای توسعه دهندگان یا افرادی است که قادر به استخدام یک توسعه دهنده هستند. اگر قصد دارید یک سایت بسیار سفارشی سازی شده بسازید که نیاز به مدیریت داده‌های زیادی دارد، خوب است.

6.HubSpot CMS Hub

HubSpot CMS Hub

HubSpot CMS Hub یک سیستم مدیریت محتوای کاملا یکپارچه است که به طور خاص برای بازاریابان و صاحبان مشاغل طراحی شده است.

از آنجایی که CMS Hub بر روی پلتفرم CRM HubSpot ساخته شده است که شامل انواع اتوماسیون بازاریابی، فروش، خدمات و ابزارهای عملیاتی است، CMS Hub یک راه حل ایده آل برای کسب و کارهای در حال رشد و همچنین شرکت‌های بزرگ است که به دنبال یک سیستم همه کاره هستند. آن‌ها می‌توانند از طریق آن به راحتی وب سایت خود را مدیریت کنند.

7. Wix

Wix

Wix اگرچه محدودیت هایی دارد؛ اما یک پلتفرم CMS محبوب است. اگر می‌خواهید بین این پلتفرم با وردپرس یکی را برگزینید، خوب است بدانید که وردپرس قطعا بهتر از Wix است. با این اوصاف، Wix برای مبتدیان مناسب است.

8. BigCommerce

BigCommerce

BigCommerce یک پلتفرم تجارت الکترونیک با میزبانی کامل است که گاهی اوقات پلتفرم همه کاره (all-in-one) نامیده می‌شود. اگر مبتدی هستید شروع کار آسان است. BigCommerce سایت شما را برای شما میزبانی می‌کند و همچنین خود پلتفرم CMS واقعی را ارائه می‌دهد. همچنین امنیت و پشتیبان گیری را برای شما انجام می‌دهد.

9.Shopify

Shopify

Shopify یکی دیگر از پلتفرم‌های CMS می‌باشد که میزبانی همه کاره (all-in-one) است. شما نیازی به خرید هاست، نصب نرم افزار یا مدیریت مواردی مانند به‌روزرسانی و پشتیبان گیری نخواهید داشت. این از فروش در فروشگاه پشتیبانی می‌کند، که اگر یک فروشگاه فیزیکی و همچنین فروشگاه آنلاین داشته باشید عالی است.

10. Ghost

Ghost

Ghost یک پلتفرم CMS است که به طور خاص برای وبلاگ نویسان طراحی شده است. اغلب می‌شنوید که آن را به عنوان “headless CMS” توصیف می‌کنند، که ممکن است بسیار عجیب به نظر برسد. این فقط به این معنی است که پلتفرم CMS محتوا را مجبور نمی‌کند که به روشی خاص ارائه شود.

بنابراین، محتوا یا داده‌ای که تولید می‌کنید می‌تواند در یک وب‌سایت نشان داده شود، اما همچنین می‌تواند به یک برنامه موبایل یا چیز دیگری به طور کامل ارسال شود. اگر فقط می‌خواهید از Ghost برای وبلاگ نویسی استفاده کنید، لازم نیست نگران این موضوع باشید.

11. Magento (مجنتو)

Magento

Magento یک پلتفرم تجارت الکترونیک اوپن سورس قدرتمند از شرکت بزرگ نرم افزار Adobe است. یک نسخه رایگان وجود دارد که می‌توانید آن را دانلود و در حساب میزبانی وب خود نصب کنید، به نام Magento Open Source. مجنتو با پشتیبانی کامل همراه است و برای شما میزبانی می‌شود، اما بسیار گران است.

12. Textpattern

Textpattern

Textpattern یک پلتفرم CMS ساده و سرراست است که از سال 2003 در دسترس است. متن باز است و اسناد زیادی برای کمک به شما در شروع کار دارد.

13. Blogger

Blogger

Blogger از سال 1999 وجود دارد. همانطور که از نامش می‌توان فهمید، این یک پلتفرم CMS است که به طور خاص برای وبلاگ نویسی آماده شده است. این یک سرویس رایگان ارائه شده توسط گوگل است.

14. Bitrix24

Bitrix24

Bitrix24 یک ابزار تجاری است که یک پلتفرم CMS را در کنار سایر ویژگی‌ها مانند توانایی مدیریت وظایف، پروژه‌ها، ارتباطات و روابط با مشتری ارائه می‌دهد.

در سطح پایه رایگان است (که حداکثر 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی آنلاین و 12 حساب کاربری ارائه می‌دهد) و یک راه حل همه کاره (all-in-one) برای مشاغل کوچک ارائه می‌دهد. اگر یک ابزار CRM می‌خواهید، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

بهترین پلتفرم CMS کدام است؟

ما معتقدیم WordPress.org بهترین پلتفرم CMS و سازنده وب سایت در جهان است. بیش از 43 درصد از تمام وب سایت‌های موجود در اینترنت توسط وردپرس طراحی شده‌اند و دلیل خوبی برای آن وجود دارد. وردپرس هر آنچه را که می‌خواهید در یک پلتفرم CMS دارد. شروع کار آسان است و بسیاری از شرکت‌های میزبان وب وردپرس، یک فرآیند نصب با یک کلیک را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید عملکرد را تقریباً به هر شکلی که فکر می‌کنید با استفاده از افزونه‌ها (مانند برنامه های وردپرس هستند) گسترش دهید.

در وردپرس، می‌توانید یک فروشگاه تجارت الکترونیک، یک انجمن آنلاین، یک LMS (سیستم مدیریت یادگیری)، یک سایت عضویت، یک سایت حراج، یک بازار و تقریباً هر چیز دیگری که فکرش را بکنید راه اندازی کنید. هیچ محدودیتی برای کارهایی که می‌توانید با وردپرس انجام دهید وجود ندارد، و اگر متوجه شدید که با رشد سایت خود به فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید به راحتی هاست خود را به شرکت میزبان وردپرس مدیریت شده، ارتقا دهید. برای شروع کار با وردپرس، توصیه می‌کنیم از Bluehost یا SiteGround برای میزبانی وب استفاده کنید؛ زیرا هر دو به طور رسمی توسط وردپرس توصیه می‌شوند. شما همچنین می‌توانید از شرکت‌های ارائه دهنده هاست در ایران، هاست خود را تهیه کنید.

شما همچنین می‌توانید با مراجعه کردن به صفحه مقالات آموزشی ماکان، سایر مقالات ما را مطالعه کنید.
صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید تا با مطالب روز در حوزه دیجیتال آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟