بازاریابی کالا و خدمات لوکس یا لاکچری

بازاریابی کالا و خدمات لوکس یا لاکچری

بازاریابی کالا و خدمات لوکس یا لاکچری

بازاریابی کالا و خدمات لوکس یا لاکچری

فروش و بازاریابی کالا و خدمات لوکس یا لاکچری از کالا و خدمات معمولی متمایز است. بازاریابی کالا و خدمات لوکس یا لاکچری موضوع این مقاله است. پیش از بیان هر موضوعی لازم است به این نکته اشاره کرده که تکنیک‌های بازاریابی و راهکارهایی که برای بازاریابی گفته می‌شود معمولا برای کالاهایی هستند که لوکس محسوب نمی‌شوند.

روش‌ها و راهکارهایی که برای کالا و خدمات معمولی ارائه می‌شود. اگر برای کالا و خدمات لوکس استفاده شود می‌تواند موقعیت آنها را به خطر بیندازد و کاملاً تخریب کننده هستند. لذا ما به روش‌های متفاوتی برای بازاریابی کالا و خدمات لوکس نیاز داریم.

کالا یا خدمات لوکس و لاکچری به کالا یا خدماتی گفته می‌شود که عموما جنبه تجملاتی دارند و جزو نیازهای اصلی مردم به حساب نمی‌آیند. تقاضا برای استفاده این محصولات یا خدمات هنگام افزایش پیدا می‌کند که مردم افزایش درآمد مناسبی جهت استفاده از این خدمات یا محصولات لوکس داشته باشند.

بنابراین شما جهت بازاریابی و فروش این خدمات یا محصولات لوکس می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد استفاده نمایید. تا بتوانید در جهت افزایش فروش خود گامی موثر بردارید.

روش‌های بازاریابی خدمات و محصولات لوکس :

روش اول بازاریابی محصولات لوکس ) به ویژگی رقابتی نیاز ندارید

در هنگام بازاریابی برای محصولات و خدمات معمولی باید حتما یک ویژگی بهتر ارائه نمایید تا بتوانید افزایش فروش داشته باشید. این درحالیست که برای خدمات و محصولات لوکس نیازی به ارائه‌ی ویژگی جدید یا خاص ندارید؛ بلکه فقط کافیت خدمات یا محصولات شما تک یا منحصربه‌فرد باشد.

سخن مشاوره تبلیغاتی ماکان : خدمات و محصولات لوکس شما باید دارای یک هویت مستقل باشد تا نظر مشتریان را متوجه خود نماید. لذا خدمات و محصولات لوکس نیاز است که هویتی ویژه داشته باشند نه فقط جایگاه. پس این نکته را در بازاریابی کالا و خدمات لوکس یا لاکچری خود درنظر بگیرید و حتما آنرا اجرایی نمایید.

روش دوم بازاریابی محصولات لوکس ) به بی‌نقص بودن نیاز ندارید

تعداد زیادی از محصولات یا خدمات لوکس هستند که لزوما بدون ایراد نیستند و یا نسبت به کالاهای دیگر ایراد کمتری ندارند بلکه خدمات و محصولات لوکس باید خاصیت تجملاتی بودن خود را حفظ کنند و ویژگی زیبایی و برجستگی خود را داشته باشند. از همین‌رو این محصولات و خدمات را تجملاتی می‌نامند و نه کاربردی.

روش سوم بازاریابی محصولات لوکس ) اولویت با محصولات لوکس

برخلاف بازاریابی معمولی که محصولات یا خدمات باید مطابق با نیاز و سلیقه مردم طراحی و ارائه شود اما در خدمات یا محصولات لوکس و لاکچری ارائه دهنده محصول یا خدمات لوکس است که برند خود را آنگونه که تمایل دارد ارائه می‌دهد.

هرچند که ممکن است ایرادات و یا انتقاداتی نسبت به آن شود اما ارائه دهنده این محصولات و خدمات به طراحی خود تغییری نمی‌دهد. همچنین محصول و خدمات خود را همچنان بدون تغییر روانه بازار می‌نماید. همانطور که در بخش قبلی هم اشاره داشتیم در خدمات و محصولات لوکس و لاکچری این ظاهر است که اولویت دارد و شما نباید به ترکیب و طراحی برند خود دست بزنید و بدون تغییر کار خود را ادامه دهید.

مقاله بازاریابی b2b و b2c نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

روش چهارم بازاریابی کالاهای لوکس ) مشتریان خاص و همیشگی

در بازار مربوط به محصولات و خدمات معمولی ما همواره تلاش می‌کنیم تا مشتریان جدید جذب نماییم و میزان تولید یا خدمت‌رسانی را افزایش دهیم و متناسب با آن تقاضای مردم و مشتریان نیز افزایش پیدا کند. این در حالیست که در بازار کالا و خدمات لوکس نیازی نیست که شما به دنبال جذب مشتریان جدید و افزایش تقاضا باشید.

چرا نباید مشتریان خود را افزایش دهید !!!!؟؟؟ سوال بسیار کلیدی و مهمی است که چرا نباید افزایش مشتریان را برای کالا و خدمات لوکس داشته باشیم ؟

از آنجایی که اگر طیف مشتریان کالا و خدمات لوکس وسیع شود و مشتریانی با توان‌های مالی متفاوت بتوانند خدمات یا محصولات لوکس شما را تهیه نمایند، دیگر محصولات یا خدمات شما در رسته کالا یا خدمات لوکس قرار نخواهد گرفت.

لازم است بار دیگر تعرف کالا یا خدمات لوکس را برای شما بیان کنیم، کالا یا خدمات لوکس یا لاکچری به برندهایی گفته می‌شود که جنبه تجملاتی دارند. تمام افراد جامعه توان استفاده از آن را ندارند و فقط بخش خاصی از جامعه می‌توانند از آن استفاده نمایند.

روش پنجم بازاریابی کالاهای لوکس ) دردسترس نباشید (کمیاب بودن)

عموما در تمام دنیا محصولات و خدمات لوکس دردسترس نیستند و کمیاب هستند. در واقع تعداد آنها در بازار کم یافت می‌شود و همین امر موجب افزایش ارزش این محصولات می‌شود. شرکت لامبورگینی یا مرسدس بنز با وجود داشتن طرفداران بسیار و خاص خود سعی دارد تا تعداد محصولات خود را در بازار کم نگه دارد تا ارزش محصول خود را در رده بالایی حفظ نماید.

شما می‌توانید با مراجعه کردن به صفحه مقالات آموزشی ماکان، سایر مقالات ما را مطالعه کنید.
صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید تا با مطالب روز در حوزه دیجیتال آشنا شوید.
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟