سئو خارجی سایت چیست و چه اهمیتی دارد

سئو خارجی سایت چیست و چه اهمیتی دارد

سئو خارجی سایت چیست و چه اهمیتی دارد

سئو خارجی سایت چیست و چه اهمیتی دارد؟

همانطورکه می‌دانید؛ بعد از اتمام طراحی سایت، کار اصلی یعنی بهبود سئو وب سایت انجام می‌شود. خوب است بدانید؛ انواع بهینه‌سازی سئو مانند سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی وجود دارد. در ادامه این مقاله به معرفی سئو خارجی سایت خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت سئو خارجی سایت چیست و چه اهمیتی دارد. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

سئو خارجی (External SEO) سایت چیست؟

سئوی خارجی نام فرآیندی است که به وب سایت شما اجازه می‌دهد بیشتر در موتورهای جستجو نمایش داده شود. همانطور که از نام آن پیداست، شامل مداخلات خارجی در وب سایت است. بنابراین، وب سایت به راحتی می‌توانند در موتورهای جستجو ظاهر شوند.

سئوی خارجی به تاکتیک‌های سئو اشاره دارد که خارج از یک وب‌سایت برای بهبود رتبه‌بندی آن اعمال می‌شود. این تاکتیک‌ها اغلب شامل ایجاد لینک، Guest posting، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر می‌شود. هدف سئو خارجی این است که موتورهای جستجو (و کاربران) سایت شما را قابل اعتمادتر و معتبرتر ببینند. در واقع این یکی از بخش‌های ضروری یک استراتژی سئو موفق است.

تفاوت‌های سئوی داخلی، خارجی و فنی

اکثر تاکتیک‌های سئو به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. سئو داخلی
  2. سئوی خارجی
  3. سئو فنی

هر سه برای موفقیت سئوی شما بسیار مهم هستند. اما آن‌ها بسیار متفاوت هستند.

سئوی داخلی (On-page SEO) تاکتیک‌هایی را پوشش می‌دهد که می‌توانید در وب سایت خود کنترل کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را بهتر رتبه‌بندی کرده و درک کنند. مانند محتوای سایت شما، تگ‌های عنوان، استفاده از کلمه کلیدی، آدرس‌های اینترنتی، لینک‌های داخلی و غیره. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو داخلی، مقاله‌ی سئو داخلی چیست و چه اهمیتی دارد را مطالعه نمایید.

سئو خارجی (Off-Page SEO) به اقداماتی گفته می‌شود که از وب سایت شما انجام می‌شود. مانند بک لینک و منشن در سایت‌های دیگر.

سئو فنی (Technical SEO) به فعالیت‌هایی اشاره دارد که مستقیماً بر نحوه ایندکس شدن و خزیدن سایت شما توسط موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد. مانند بهینه‌سازی سرعت سایت، اطلاعات ساختار یافته (structured data) و موارد دیگر. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد structured data، مقاله‌ی اطلاعات ساختاریافته چیست و چگونه کار می‌کند را مطالعه نمایید.

تفاوت‌های سئوی داخلی، خارجی و فنی

چرا سئو خارجی مهم است؟

همانطور که می‌دانید؛ سئوی خارجی می‌تواند موجب شهرت وب سایت شما شود. وب‌سایت‌های بسیار معتبر معمولاً رتبه‌بندی بهتری دارند؛ زیرا موتورهای جستجوی آن‌ها را، دارای تخصص، اعتبار و اعتماد بیشتری می‌دانند (E-A-T). E-A-T مخفف کلمه‌ی Expertise Authoritativeness and Trustworthiness به معنای تخصص، اقتدار و امانت می‌باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن E-A-T از طریق فاکتورهای سئوی خارجی (مانند بک لینک‌ها، نظرات و توصیه‌ها) می‌باشد. یعنی سئوی خارجی نه تنها مهم است، بلکه نقش مهمی در توانایی سایت شما برای رتبه‌بندی دارد.

5 تکنیک سئو خارجی

بیایید نگاهی به پنج تاکتیک مختلف سئو خارجی بیندازیم که می‌توانید برای افزایش اعتبار سایت و ترافیک جستجوی ارگانیک استفاده کنید:

  1. Link Building
  2. Content Marketing
  3. Local SEO (GMB and Citations)
  4. Reviews
  5. Events

 1. Link Building

لینک بیلدینگ به این اشاره دارد که سایر وب سایت‌ها را به صفحاتی در سایت خود لینک دهید. در سئو به این لینک‌ها بک لینک می‌گویند. هر چه یک صفحه بک لینک‌های بیشتری از سایت‌های معتبر داشته باشد، ممکن است از نظر گوگل معتبرتر به نظر برسد. و این می‌تواند به رتبه بالاتر صفحه کمک کند. در اینجا دو عامل کلیدی وجود دارد که باید در رابطه با لینک بیلدینگ در نظر بگیرید:

Domain Authority (قدرت دامنه)

“Authority” اندازه‌گیری کیفیت کلی یک وب سایت یا صفحه وب است. این به شدت بر اساس تعداد بک لینک‌های با کیفیت بالا است. یعنی شما لینک‌هایی از وب سایت‌های معتبر می‌خواهید. آن‌ها ارزش بیشتری دارند و می‌توانند به شما کمک کنند رتبه بالاتری کسب کنید. برای یافتن امتیاز اعتبار یک وب سایت، از ابزار Backlink Analytics ما استفاده کنید. ابتدا دامنه خود را وارد کرده و روی «Analyze» کلیک کنید.

Domain Authority

سپس، Authority Score را خواهید دید.

Domain Authority

توجه: این بدان معنا نیست که باید از لینک‌های وب سایت‌هایی با اعتبار پایین اجتناب کنید. احتمالاً آنقدر ارزشمند نخواهند بود. اما آن‌ها همچنین به تلاش‌های سئوی شما آسیب نمی‌رسانند.

Unique Domains (دامنه‌های منحصربه‌فرد)

یکی دیگر از معیارهای مهم لینک‌سازی تعداد دامنه‌های جداگانه (دامنه‌های ارجاع دهنده) است که لینک‌ها را به سایت شما نشان می‌دهد.

این مطالعه Backlinko یک همبستگی واضح بین دامنه‌های ارجاع دهنده و رتبه‌های بالاتر را نشان می‌دهد. دریافت لینک از دامنه‌های مرتبط و با کیفیت تا حد امکان باید تمرکز اصلی استراتژی شما باشد. شما می‌توانید به سرعت تعداد دامنه‌های منحصربه‌فردی را که به سایت شما لینک می‌دهند در Backlink Analytics مشاهده کنید. هر دامنه‌ای را وارد کنید و روی “Analyze” کلیک کنید. داشبورد به سرعت تعداد دامنه‌های ارجاع دهنده را نشان می‌دهد.

Unique Domains

 2. Content Marketing

بازاریابی محتوا یک تاکتیک مهم سئو خارجی است. انتشار محتوای عالی راهی موثر برای کسب بک لینک، جلب توجه رسانه‌ها و نمایش E-A-T است. و یافتن راه‌هایی برای توزیع آن محتوا در کانال‌های دیگر می تواند به تقویت سیگنال‌های خارج از صفحه کمک کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بک لینک، مقاله‌ی بک لینک چیست و اهمیت آن در سئو را مطالعه نمایید.

برخی از این کانال‌ها عبارتند از:

  • PR
  • Social Media
  • Influencer Marketing
  • Guest Posting
  • Podcasts
  • Content Syndication
  • Forums

    PR

    PR (روابط عمومی دیجیتال) اکنون تاکتیک منتخب ایجاد لینک برای بسیاری از سئوکاران است. این یک راه عالی برای به دست آوردن لینک‌های معتبر در مقیاس است. مطالعات نشان می‌دهد که میانگین کمپین از بین 10 تا 24 دامنه ارجاع دهنده لینک کسب می‌کند. PR به روش‌های بیشتری نسبت به ساخت لینک به سیگنال‌های سئوی خارجی کمک می‌کند.

    با یک کمپین PR عالی همچنین می‌توانید:

    -آگاهی از برند و جستجوهای برند را افزایش دهید.
    -کسب و کار خود را در مقابل مخاطبان هدف خود قرار دهید.
    -ترافیک ارجاع (referral traffic) را هدایت کنید.
    – E-A-T را نمایش  دهید.

    Social Media

    رسانه‌های اجتماعی یک عامل مستقیم رتبه‌بندی گوگل نیستند. اما برای جلب توجه بیشتر عالی است. هرچه افراد بیشتری در شبکه‌های اجتماعی محتوای شما را به اشتراک بگذارند، احتمالاً لینک‌های بیشتری برای آن قطعه خاص از محتوا دریافت خواهید کرد. و حتی اگر لینکی دریافت نکنید، توجه بیشتری را به خود جلب خواهید کرد. و توجه بیشتر منجر به جستجوها و ذکرهای مارک بیشتر می‌شود. یک برد-برد برای سئوی خارجی شماست. اگر به کمک رسانه‌های اجتماعی خود نیاز دارید، جعبه ابزار رسانه‌های اجتماعی رایگان ما را بررسی کنید.

    Social Media

Influencer Marketing

اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی است که در آن برندها با وبلاگ نویسان محبوب و سازندگان رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود همکاری می‌کنند. این یک راه خارق‌العاده برای ساختن برند شما، تقویت محتوای شما و دستیابی به مخاطبان جدید است. اینفلوئنسرها مخاطبان زیادی دارند. و می‌تواند به شما کمک کند که به عنوان یک کسب و کار در چندین پلتفرم مختلف حضور داشته باشید. یک راه سریع و کارآمد برای یافتن اینفلوئنسرها استفاده از ابزار BuzzGuru’s Influencer Analytics است. برای مثال، همانطور که در اینجا نشان داده شده است، می‌توانیم اینفلوئنسرهای اینستاگرام را جستجو کنیم:

Influencer Marketing

برای یافتن اینفلوئنسرهایی که ممکن است برای برند شما مفیدتر باشند، بر اساس تعداد مشترکین، دسته‌بندی، قیمت و موارد دیگر فیلتر کنید.

سئو خارجی سایت چیست و چه اهمیتی دارد

لیستی از نتایج فیلتر شده را خواهید دید:

سئو خارجی سایت چیست و چه اهمیتی دارد

اگر به صورت عمومی فهرست شده باشد، هنگامی که روی عکس آن‌ها کلیک کنید، آمار تعامل و یک ایمیل تماس از آن‌ها را خواهید دید.

سئو خارجی سایت چیست و چه اهمیتی دارد

Guest Posting (پستی که توسط کاربر مهمان نوشته می‌شود)

Guest posting برند شما را در مقابل کاربران مختلف قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به منشن و بک لینک شود. این به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که شما یک متخصص صنعت هستید. به علاوه، این یکی از موثرترین تاکتیک‌های لینک‌سازی است. برای اینکه این فرصت را پیدا کنید کافیست موارد زیر را در گوگل سرچ کنید:

  • your target keyword + this is a guest post by
  • your target keyword + this is a guest contribution
  • your target keyword + guest column
  • your target keyword + guest post
  • your target keyword + contributing writer
  • your target keyword + contributing author

با این کار سایت‌هایی با حداقل یک پست نوشته شده توسط نویسنده مهمان به شما نشان داده می‌شود. اگر قبلاً Guest posting را پذیرفته باشند، ممکن است پست شما را نیز بپذیرند. و ممکن است به شما این امکان را بدهند که لینکی به سایت خود را در قطعه ارائه شده خود اضافه کنید. برای مثال، اگر در مورد بازاریابی وابسته می‌نویسید، می‌توانید affiliate marketing + this is a guest contribution را جستجو کنید.

سئو خارجی سایت چیست و چه اهمیتی دارد

و هنگامی که مقاله شما در سایت دیگری منتشر شد، عملکرد آن را پیگیری کنید. هم از نظر ترافیک ارجاعی و هم از نظر اشتراک‌های اجتماعی.

این کمک می‌کند تا مشخص شود که کدام سایت‌ها ارزش مراجعه مجدد را دارند و از کدام سایت‌ها اجتناب کنید.

برای شروع، ابزار Semrush’s Post Tracking را باز کنید.

سپس، URL پست خود را وارد کرده و روی Track Content Performance کلیک کنید.

سئو خارجی سایت چیست و چه اهمیتی دارد

سپس یک داشبورد با یک نمای کلی از معیارهای مقاله خود خواهید دید.

سئو خارجی سایت چیست و چه اهمیتی دارد

ترافیک ارجاع، بک لینک‌ها و اشتراک‌های اجتماعی هر پست را تجزیه و تحلیل کنید. تعیین کنید که کدام موضوعات و انواع محتوا احتمال بیشتری برای جذب مخاطبان جدید دارد. و روی ایجاد و ارائه (pitching) بیشتر آن‌ها کار کنید.

Podcasts

پادکست‌ها در حال حاضر بسیار محبوب هستند. و این محبوبیت هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت را نشان نمی‌دهد. اگر از آن‌ها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده نمی‌کنید، ممکن است فرصت‌های بزرگی را از دست بدهید.

چرا؟

اکثر کسب و کارها هنوز از پادکست‌ها به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده نمی‌کنند، بنابراین آن‌ها یک راه عالی برای به دست آوردن مزیت رقابتی هستند.

آن‌ها همچنین راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید، به اشتراک گذاشتن تخصص خود و به دست آوردن دیده شدن در سایت‌های دیگر هستند.

پادکست‌ها همچنین یک مزیت اضافی سئو را ارائه می‌دهند: بک لینک. اگر مهمان یک پادکست هستید، ممکن است آن‌ها به سایت شما لینک دهند.

اگر پادکست در مورد موضوع خاصی بحث می‌کند، آن‌ها می‌توانند سایت شما را پیدا کنند و از آن به عنوان منبع در جایی در توضیحات خود استفاده کنند.

و اگر می‌دانید که پادکست معمولاً چه چیزی را پوشش می‌دهد، می‌توانید با پیشنهادی برای لینک به محتوای خود، با آن‌ها تماس بگیرید.

Content Syndication

لینک محتوا به انتشار مجدد محتوا در یک یا چند وب سایت اشاره دارد. برخی از نشریات دوست دارند محتوا را به اشتراک بگذارند؛ زیرا ساده‌تر از ایجاد محتوای تازه است. و این برای شما عالی است؛ زیرا برند خود را در مقابل مخاطبان جدیدی قرار خواهید داد. در اینجا چند پلتفرم محبوب توزیع محتوا آورده شده است:
-Medium
-LinkedIn
-Outbrain
-Taboola
-Business 2 Community
-Quuu

همچنین می‌توانید سایت‌هایی را در جایگاه خود بیابید و در مورد انتشار محتوای خود با آن‌ها تماس بگیرید. اما محتوا را با دقت پخش کنید.

گوگل می‌گوید که «همیشه نسخه‌ای را که ما فکر می‌کنیم برای کاربران مناسب‌ترین نسخه در هر جستجوی داده شده نشان می‌دهد، ممکن است نسخه‌ای باشد که شما ترجیح می‌دهید یا نه».

برای جلوگیری از این اتفاق، مطمئن شوید که نسخه syndicated به نسخه اصلی شما لینک دارد. و (canonical tags) تگ‌های متعارف خود را به درستی پیکربندی کنید.

Forums (تالارهای گفتمان)

حذف لینک‌ها در تالارهای گفتمان برای اهداف سئو به شما کمک نمی‌کند که در گوگل رتبه بهتری داشته باشید. اما می‌توانید از تالارهای گفتمان برای درگیر شدن در مکالمات مرتبط با تخصص خود استفاده کنید. خود را به عنوان یک متخصص قرار دهید و به سرعت به عنوان یک متخصص دیده شوید. تعداد بسیار کمی از پلتفرم‌های دیگر به شما اجازه می‌دهند تا با مشتریان بالقوه‌ای که قبلاً در مورد آنچه ارائه می‌دهید سؤال می‌پرسند، گفتگوهای آزاد داشته باشید. این یک راه فوق العاده برای شروع ایجاد روابط و اعتماد است. Reddit و Quora پلتفرم‌های کلیدی در مقیاس بزرگ برای استفاده هستند. اما تالارهای گفتمان درون موقعیت مناسب و جایگاه شما می‌توانند به همان اندازه موثر باشند. برای مثال، مانند انجمن راهنمای مرکزی جستجوی گوگل.

 3. Local SEO (GMB and Citations)

سئوی محلی فرآیند بهینه‌سازی حضور آنلاین شما برای افزایش ترافیک محلی، دیده شدن و آگاهی از برند است. این یک رشته سئو در نوع خود است. اما برخی از عناصر سئوی محلی، تاکتیک‌های کلیدی سئوی خارجی هستند، مانند Google Business Profile (که قبلاً به عنوان Google My Business شناخته می‌شد) و NAP citations.

Google Business Profile (GBP)

Google Business Profile یک ابزار رایگان فهرست کسب و کار است که به شما کمک می‌کند بر نحوه نمایش کسب و کار خود در گوگل تأثیرگذار کنید.

و از آنجایی که این اتفاق در خارج از وب سایت شما رخ می‌دهد، بهینه‌سازی GBP شما یک تاکتیک کلیدی سئو خارجی است. در واقع، این یک عامل مهم رتبه‌بندی سئوی محلی است و می‌تواند دید سایت شما را در موقعیت‌های با ارزش بالا در صفحات نتایج جستجوی گوگل افزایش دهد. مانند پک نقشه، مثل “گل فروشی در نزدیکی من” که مانند شکل زیر چند نمونه مربوط به آن چیزی که درخواست کردیم را در اختیار ما قرار می‌دهد:

سئو خارجی سایت چیست و چه اهمیتی دارد

 

Google Business Profile (GBP)

در اینجا چند نکته برای Google Business Profile آورده شده است:

اطلاعات تماس دقیق خود را قرار دهید.
به همه نظرات پاسخ دهید.
پست‌ها را به طور منظم (شامل عکس‌ها و فیلم‌ها) منتشر کنید.

NAP Citations

NAP citations مکان‌های آنلاینی هستند که اطلاعات کلیدی در مورد کسب و کار شما را ذکر می‌کنند: نام، آدرس و شماره تلفن شما (NAP). این موارد معمولاً در فهرست‌های تجاری، نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های بررسی ظاهر می‌شوند. اما آن‌ها می‌توانند در انواع وب سایت‌ها نمایش داده شوند.

NAP Citations

NAP citations بسیار مهم هستند زیرا گوگل از آن‌ها برای تأیید صحت تمام اطلاعات کسب‌وکار شما استفاده می‌کند. باید برای اطمینان از مطابقت همه مراجع NAP خود وقت بگذارید. یک راه سریع برای انجام این کار استفاده از این ابزار مدیریت لیست است. با وارد کردن نام کسب و کار خود و کلیک بر روی «جستجو» شروع کنید. داشبوردی را مشاهده خواهید کرد که خلاصه‌ای از حضور آنلاین شما را نشان می‌دهد. از جمله نظرات، فهرست‌های تکراری و موارد دیگر.

NAP Citations

در اینجا چند نکته برای استناد NAP وجود دارد:

آن‌ها را در همه جا ثابت نگه دارید.
اطلاعات خود را به وب سایت‌های تخصصی و محلی ارسال کنید.
NAP audits را ماهانه اجرا کنید.

 4. Reviews

نظرات روشی عالی برای کمک به دیگران برای اعتماد به کسب و کار شما است. در واقع، نظرات یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که گوگل، هنگام ارزیابی E-A-T سایت شما در نظر می‌گیرد. این بدان معناست که آن‌ها برای موفقیت سئو محلی شما بسیار مهم هستند. گوگل توصیه می‌کند به همه نظرات پاسخ دهید. خوب یا بد. انجام این کار نشان می‌دهد که برای کسب و کار و بازخورد مشتریان خود ارزش قائل هستید. با ابزار مدیریت فهرست می‌توانید به سرعت نظرات را بیابید (و به آن‌ها پاسخ دهید).

کافیست روی تب “Review Management” کلیک کنید.

Reviews

این داشبورد همه نظرات شما را نشان می‌دهد. برای پاسخ، فقط نظر خود را در برگه وارد کنید و روی “Reply” کلیک کنید.

Reviews

در اینجا چند نکته برای بررسی آنلاین شما وجود دارد:

-لطفا از همه مشتریان بخواهید نظرات خود را بنویسند.
-با پاسخ دادن به همه نظرات، اعتماد آن‌ها را جلب کنید.
-در ازای نظرات، پولی را قبول نکنید (یا پیشنهاد ندهید).

 5. Events

Events می‌توانند به استراتژی سئوی خارجی شما کمک کنند. آن‌ها نه تنها می‌توانند مخاطبان شما را جذب کنند، بلکه می‌توانید از ایجاد سر و صدا در اطراف کسب و کار خود بهره‌مند شوید. در واقع می‌تواند باعث ایجاد تعامل اجتماعی و لینک‌ها شود.

به عنوان مثال، می‌توانید در حین تبلیغ Events، نام تجاری را کسب کنید. یا اگر شرکت کنندگان پس از آن مقالات خلاصه بنویسند، landing page شما همچنین می‌تواند لینک‌ها را جذب کند. شاید مردم این Events را دوست داشته باشند. شاید یک سخنران بخواهد آن را تبلیغ کند. یا اینفلوئنسرها ممکن است آن را برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. شما همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با تبلیغات کلیکی و تاثیر آن روی سئو سایت، مقاله‌ی تاثیر تبلیغات کلیکی بر سئو را مطالعه نمایید.

Events ممکن است به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد تا به درستی اجرا شوند، اما تکرار این buzz به روش‌های دیگر دشوار است. آن‌ها همچنین یک راه عالی برای پوشش عالی روابط عمومی هستند.

مجموعه ماکان با یک تیم تخصصی در زمینه‌ی ارتقای سئوی سایت می‌‌تواند همراه شما باشد و سایت شما را در صدر جستجوهای گوگل قرار دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همکاری با ما تماس بگیرید.

شما همچنین می‌توانید با مراجعه کردن به صفحه مقالات آموزشی ماکان، سایر مقالات ما را مطالعه کنید.
صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید تا با مطالب روز در حوزه دیجیتال آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیلار و کلاستر
آموزشی

پیلار و کلاستر

پیلار و کلاستر پیلار و کلاستر یکی از جدیدترین استراتژی‌ها برای سئو است. در سال 2015 RankBrain این استراتژی را

ادامه مطلب »
اینفلوئنسر مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ شما بطور روزانه چقدر از محتوای دیجیتال استفاده می‌کنید؟ چقدر به این محتوا اعتماد و برای تصمیم‌گیری در

ادامه مطلب »
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟