موثرترین روش های تبلیغاتی

موثرترین روش های تبلیغاتی

موثرترین روش های تبلیغاتی

موثرترین روش های تبلیغاتی

در این مقاله قصد نداریم تا شما را با موثرترین روش های تبلیغاتی آشنا کنیم و یا به روش خاصی از تبلیغات اشاره نماییم. بلکه می‌خواهیم بگوییم که چگونه و برچه اساسی یک روش تبلیغاتی می‌تواند تبلیغات موثر در کسب و کار شما بزرگواران باشد.

بعنوان مثال یکی از بهترین روش های تبلیغات در ایران ، روش های تبلیغات اینترنتی است. با مطالعه این مقاله شما نیز می‌توانید بهترین راه های تبلیغات را برای کسب و کار خود بیابید.

اگر خدمات یا محصولات شما از کیفیت بالا برخوردار باشد و شما عالی باشید، و برای خودتان تبلیغات نکنید، قطعا هیچگاه نمی‌توانید مشتریان زیادی جذب نمایید؛ چرا که هیچ‌کس از وجود محصولات یا خدمات شما اطلاعی ندارد که بخواهد مشتری شما نیز باشد.

قطعا هدف درست از تبلیغات، رسیدن به بازدهی خوب با کمترین هزینه است. بازده خوب را می‌توان جدب مشتری جدید، حفظ مشتریان قدیمی و رشد برند شما دانست. یافتن بهترین راه های تبلیغات نیز جهت رسیدن به این مهم است.

موثرترین روش های تبلیغاتی را بشناسید و رقبای خود را جا بگذارید

معروفترین شعاری که شاید همه ما آنرا شنیده باشیم این است که تبلیغات هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است، طبق همین شعار اگر تبلیغات مجموعه شما صحیح و اصولی انجام شود، یک سرمایه گذاری بسیار ارزشمند برای شما خواهد بود که می‌تواند کسب و کار شما را رونق ببخشد.

اما اگر شما بدون برنامه‌ریزی و هدف تبلیغات خود را به یک شرکت تبلیغاتی کم تجربه بسپارید و تبلیغات شما درست انجام نشود، نه تنها آن تبلیغات سرمایه گذاری نیست بلکه موجب هدررفتن تمام هزینه‌های شما خواهد شد.

لذا شما برای انجام امور تبلیغات خود باید کاملا هوشمندانه عمل نمایید. تبلیغات یک شطرنج هوشمندانه است. ما نیز قصد داریم در این مقاله موثرترین روش های تبلیغاتی را به شما معرفی نماییم. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله و همچنین دریافت مشاوره از کارشناسان شرکت تبلیغاتی ماکان در زمینه‌های زیر تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی درست داشته باشید.

سر فصل های مقاله موثرترین روش های تبلیغاتی عبارتند از :

  • شناخت بازار هدف

  • ویژگی رقابتی شما برگ برنده شماست

  • ذهنیت سازی برای مشتریان

  • هزینه کنید تا درآمد داشته باشید

  • تبلیغات را در محل مناسب بگذارید

  • عدم تاثیر بودجه بر اجرای کامل کمپین

  • نیاز نیست برای همه جذاب باشید

  • متنوع تبلیغ کنید

  • تست تبلیغات قبل از انجام

  • نظارت روی تبلیغات

مطالب زیر که مرتبط با مشاوره تبلیغاتی است را نیز می‌توانید مطالعه نمایید.

۱. شناخت بازار هدف

برای یافتن بهترین راه های تبلیغات ، انتخاب بازار هدف خوب به شما کمک شایانی خواهد نمود.
اولین سوالی که برای شروع تبلیغات مطرح است این است که شما می‌خواهید چه کسانی تبلیغات شما را ببینند، در واقع چه کسانی می‌توانند در رسته مشتریان شما باشند ؟؟
یکی از اشتباهاتی که متاسفانه توسط صاحبین مشاغل رخ می‌دهد همین عدم توجه به این موضوع است. شما باید از خودتان بپرسید که می‌خواهید چه کسانی تبلیغات شما را ببینند، و طرح و کمپین‌های تبلیغاتی خودتان را بر آن اساس تهیه و تنظیم نمایید.

در زمان انتخاب نوع طرح و کمپین تبلیغاتی در نظر گرفتن نکاتی مانند: بازار هدف – فصل سال – ماه قمری – وضعیت اجتماعی مناطق هدف – وضعیت اقتصادی مناطق هدف و… بعنوان مثال : در زمستان و در ماه رمضان در شمال شهر چه نوع تبلیغاتی باید انجام پذیرد و …

۲. ویژگی رقابتی شما برگ برنده شماست

در تبلیغات موثر کسب و کار شما باید ویژگی کسب و کار خود را نشان دهید.
ویژگی‌هایی مانند قیمت ارزان، کیفیت بالا، سرعت انجام و… برخی از عوامل هستند که می‌توانند برگ برنده شما در برابر رقبایتان باشند. امروزه موضوع تبلیغات بسیار پیچیده و هوشمندانه مدیریت می‌شود. برخی از کسب و کارها در تبلیغاتشان از ویژگی‌هایی صحبت می‌کنند که اصلا در کار آنها وجود ندارد.

برخی مزیت‌هایی دارند که از شما بهتر است. شما باید مزیت‌های کار خود را به گونه‌ای بیان نمایید که باعث برنده شدن شما در شطرنج تبلیغاتی رقبا باشد. لذا باید بسیار هوشمندانه و حرفه‌ای عمل نمایید.

۳. ذهنیت سازی برای مشتریان

یکی از بهترین راه های تبلیغات ذهنیت سازی برای مخاطبینتان است.
شما در هر خیابانی و با هر سرعتی که در حال عبور هستید اگر بیلبورد تبلیغاتی بانک ملت را مشاهده نمایید، خیلی سریع و بدون نیاز به توجه شما متوجه آن خواهید شد. لوگو یا نوع تبلیغات بانک ملت با تصویرسازی همراه است که شما بدون نیاز به توجه متوجه آن تبلیغات می‌شوید.

شما نیر باید سعی نمایید یک تصویرسازی درست را در ذهن مشتریان خود ایجاد نمایید. کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین راه های تبلیغات برای ذهنیت سازی می‌باشند، اما به شرطی که درست انجام شوند. تولید محتوای مناسب و صحیح میتواند بسیار تاثیرگذار باشد. پس از قدرتمندترین کلمات در تبلیغات استفاده نمایید.

بهترین روش های تبلیغات اینترنتی در ایران

۴. هزینه کنید تا درآمد داشته باشید

تبلیغات هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است “اما نه هر تبلیغاتی”. (میلاد فرهانی)

شما باید بدانید که برای معرفی خود و دیده شدن باید تبلیغات موثر در کسب و کار انجام داد. بکار بردن جملاتی مانند : ” ما به اندازه کافی شناخته شده هستیم ” یا ” ما نیاز به تبلیغات نداریم ” مختص مدیرانی با سطح فکری پایین است.

لذا باید بدانید که حتی برندهای قوی مانند : همراه اول – ایرانسل – بستنی میهن – سان استار – آپ – 780 – عالیس – روبیکا و… نیز دست از تبلیغات برنمی‌دارند. این موضوع خود نشان دهنده اهمیت تبلیغات است. اما روش‌هایی برای کاهش هزینه و صرفه‌جویی در هزینه تبلیغات وجود دارد. همانطور که مسحضر هستید گاهی هزینه‌ها بسیار زیاد است. هزینه‌های تبلیغاتی مانند: تولید تیزر و پخش تیزر تبلیغاتی – درج آگهی بیلبورد تبلیغاتی و… بسیار زیاد است.

اما شما می‌توانید با مدیریت درست هزینه‌های تبلیغاتی خود را به حداقل برسانید. فقط این نکته را حتما بدانید که این کاهش هزینه نباید روی تبلیغات تاثیر بگذارد. به عبارت دیگر کیفیت را فدای هزینه نکنید.

در واقع موثرترین روش های تبلیغاتی یعنی :
بهترین و بیشترین بازدهی با حداقل هزینه

روش های تبلیغات اینترنتی معمولا از دسته بندی تبلیغات موثر در کسب و کار هستند. انواع روش های تبلیغات اینترنتی معمولا دارای هزینه بسیار کمی نسب به سایر روش های تبلیغاتی است. باتوجه به میزان توجه مردم به فضای مجازی انتخاب یکی از روش های تبلیغات اینترنتی می‌تواند به شما کمک نماید.

حتما مقاله تبلیغات پروموت در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

۵. تبلیغات را در محل مناسب بگذارید

بهترین راه های تبلیغات نیز باید در مکان و محل مناسب قرار داشته و اکران شوند.
بازدهی بهتر در تبلیغات در گرو انجام تبلیغات درست در زمان و مکان مناسب است. درواقع تبلیغات در مکانی که شما به آن توجه می‌کنید و یا برنامه تلویزیونی که شما می‌پسندید لزوما بهترین مکان برای تبلیغات نیست.

چرا که شما نیاز دارید تا تبلیغات خود را به بازار هدف خود نمایش دهید. پس بهترین مکان برای تبلیغات شما جاییست که بازار هدف شما به آن توجه می‌کند. برای این موضوع انتخاب بهترین نوع رسانه و زمان و مکان اکران و پخش تبلیغات شما امری مهم تلقی می‌شود.

انتخاب درست باعث بهتر و بیشتر دیده شدن تبلیغ شماست و این امر موجب بازدهی بیشتر از تبلیغات خواهد شد. بنابراین شما بهترین راه را برای رسیدن به بازار هدفتان را خواهید شناخت و بهترین مسیر را برای دریافت بیشترین بازدهی طی خواهید کرد.

۶. عدم تاثیر بودجه بر اجرای کامل کمپین

تاثیر کاهش بودجه و هزینه بصورت کاملا مستقیم روی تبلیغات موثر در کسب و کار نمایان می‌شود. از آنجایی که معمولا کسب و کارها برای تبلیغات خود مبلغ ماهیانه ثابت درنظر می‌گیرند تا روند دفتری و امور حسابداری شرکت خود را راحت نمایند، باید بدانید که این کار کاملا اشتباه است. شما باید برای تبلیغات کسب و کار خود مبلغی متغیر باتوجه به زمان رونق و رکود کارتان درنظر بگیرید.

در واقع زمانیکه کار شما دچار رونق می‌شود نیاز به تبلیغات به اندازه‌ی زمانیکه کار شما دچار رکود می‌شود، نیست. پس باید در هر زمان میزان مناسبی بودجه برای تبلیغات اختصاص دهید. همچنین از هزینه کردن در تبلیغات نهراسید. هیچگاه بخاطر کمتر هزینه کردن تبلیغاتی که می‌تواند برای شما بازدهی داشته باشد را از دست ندهید. بطور کل فواید تبلیغات متناسب با بودجه تبلیغات است.

شما در حال مطالعه مقاله موثرترین روش های تبلیغاتی در سایت شرکت تبلیغاتی ماکان هستید.

۷. متنوع تبلیغ کنید

زمانیکه مدیران کسب و کارها باتوجه به قیمت و میزان بازدهی بهترین انتخاب را دارند، پس از مدتی تبلیغاتشان متوقف می‌شود و یا کاملا یکنواخت می‌شود. همانطور که در سرمایه گذاری می‌گویند: نباید همه تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد بگذارید، در تبلیغات نیز بهتر است هزینه‌هایی که می‌خواهید انجام دهید را صرف یک یا 2نوع تبلیغ نکنید.

شما می‌توانید پول و بودجه خود را برای چند نوع تبلیغات در رسانه‌های مختلف هزینه نمایید. بدین ترتیب شما تبلیغات خود را در رسانه‌های مختلف پخش می‌کنید و تمام بازار هدف خود را به خوبی پوشش می‌دهید.

۸. نیاز نیست برای همه جذاب باشید

در انتخاب موثرترین روش های تبلیغاتی دقت نمایید و بدانید که قطعا شما نمی‌توانید 100درصد بازار را تصاحب نمایید. اشتباهی که برخی از مدیران و صاحبین کسب و کارها انجام می‌دهند این است که می‌خواهند تمام بازار را مال خود نمایند.

اگر کسب و کار شما جزو کسب و کارهای کوچک باشد که این اتفاق می‌تواند یک فاجعه باشد. پس بهتر است تمرکز خود را برای تمام بازار نگذارید و سهم خود از بازار را بشناسید و بهترین بازار هدف را برای تبلیغات انتخاب نمایید.

۹. تست تبلیغات قبل از انجام

بعد از تمرکز روی بازار هدف، اگر شما و کسب و کار شما بودجه لازم برای تمرکز روی مابقی گروه‌ها را دارد بهتر است کم کم پیام‌هایی را برای آنها ارسال نمایید، تا بازخورد این پیام را از آنها نیز بگیرید. حتی می‌توانید روش‌های دیگری را برای آزمایش قبل از ورود به بازار جدید انجام دهید تا بهتر بتوانید در این خصوص تصمیم‌گیری نمایید. بعنوان مثال می‌توانید برای بازار جدید از پرسشنامه استفاده نمایید.

خاطرتان باشد که اگر باز بهترین روش تبلیغات در ایران نیز استفاده می‌کنید، حتما یک دوره بصورت آزمایشی و تست از این روش برای کسب و کار خود استفاده نمایید و درصورت بازخورد مثبت آن را ادامه دهید. ممکن است بهترین روش تبلیغات در ایران برای کسب و کار شما بازدهی معکوس و منفی داشته باشد.

۱۰. نظارت روی تبلیغات

بهتر است همواره از مشتریان خود بپرسید که از چه روشی با شما آشنا شده‌اند. در گذشته این اتفاق نمی‌افتاد و کسب و کارها به خود حتی زحمت این را نمی‌دادند که این پرسش را انجام دهند. اما امروزه کم کم این اتفاق در حال رخ دادن است و کسب و کارها مسیر خود را یافته‌اند.

این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که کدام رسانه و کدام کمپین‌های تبلیغاتی بهترین بازدهی را برای شما داشته‌اند. از همبن رو موثرترین روش های تبلیغاتی مشخص می‌شوند. و شما می‌توانید بهترین روش های تبلیغاتی را فیلتر نمایید.

11.  تبلیغات جامع هدف

در نظر داشته باشید شما صرف نباید یک هزینه را پرداخت کنید و تبلیغات خودتون رو انجام بدید مثلا اگر شما در زمینه فروش و خدمات ارایشی در شهر مثلا تهران هستید پس باید بیشترین تمرکز شما و هدف گذاری شما این باشد که کسانی تبلیغ شما را انجام بدهند که بیشترین فالور یا بازدیدکننده های انها از این شهر باشد یا اگر شما  در اینستاگرام تبلیغ میکنید و اگر لوازم خانگی میفروشید پس باید به پیج های درخواست تبلیغ بدید که بیشتر کسانی که پیج مورد نظر رو فالو کرده اند خانوم های متاهل و خانه دار باشند که بیشترین بازخورد را از تبلیغات خود داشته باشیم.

 

امیدواریم تاانتهای مقاله موثرترین روش های تبلیغاتی باماهمراه بوده باشید واز آن لذت برده باشید وبرای شما مفید بوده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تبلیغاتی رایگان می‌توانید با کارشناسان شرکت تبلیغاتی ماکان نیز در ارتباط باشید.

ما به شما کمک میکنیم تا بهترین و بیشترین بازدهی از تبلیغات با حداقل هزینه را داشته باشید.

بهترین روش تبلیغات در ایران را از ماکان بخواهید. از تبلیغات چاپی تا انواع روش های تبلیغات اینترنتی . جهت ارتباط با ما تماس بگیرید.

شما همچنین می‌توانید نمونه کارهای شرکت تبلیغاتی ماکان را نیز مشاهده نمایید.

شما می‌توانید با مراجعه کردن به صفحه مقالات آموزشی ماکان، سایر مقالات ما را مطالعه کنید.
صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید تا با مطالب روز در حوزه دیجیتال آشنا شوید.
طراحی و چاپ تراکت
آموزشی

تراکت

[vc_row][vc_column][vc_column_text] چاپ و طراحی تراکت طراحی و چاپ تراکت یکی از ارزان ترین و تأثیرگذارترین ابزار تبلیغاتی برای کسب و

ادامه مطلب »
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟