راه اندازی کمپین تبلیغاتی

قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی باید درخصوص محصولات و خدماتی که می‌خواهید معرفی کنید اطلاعات بیشتری کسب کنید. طراحی و ایجاد کمپین تبلیغاتی نیازمند جمع آوری اطلاعات صحیح و بسیاری است. یکی از بهترین و موثرترین کمپین های تبلیغاتی طراحی و ایجاد کمین تبلیغاتی در فضای مجازی است. مثلا کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام. فضایی که امروزه علاوه بر استفاده بسیار زیاد توسط مردم، روش بسیار مناسبی برای انتقال موضوع و هدف کمپین تبلیغاتی است. تشکیل و تحلیل کمپین تبلیغاتی را جدی بگیرید، ابتدا تحلیل کمپین تبلیغاتی برای اجرا و سپس بعد از تشکیل و اجرای کمپین تبلیغاتی، تحلیل برای نتیجه گیری از کمپین تبلیغاتی را انجام دهید.

اطلاعاتی که باید قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی بدانیم، ما را در اجرای کمپین تبلیغاتی قطعا کمک شایانی خواهد کرد. مثلا نیاز بازار به آن محصول، نحوه ارائه آن محصول توسط رقبا و… را بررسی کنید. اطلاعاتی همانند دلایل ایجاد کمپین تبلیغاتی، بازار هدف کمپین تبلیغاتی، نحوه رسیدن به این بازارهدف، نحوه اجرای کمپین تبلیغاتی، بهترین روش های تبلیغاتی برای اجرای کمپین تبلیغاتی و… . کمپین تبلیغاتی مجموعه‌ای از تبلیغات به هم پیوسته است، که با هدفی خاص، مثل افزایش فروش خدمات و محصولات و یا معرفی و دیده شدن شرکت شما انجام می‌گیرد. شما باید با کمپین تبلیغاتی (advertising campaign) و چگونگی توسعه یک کمپین تبلیغاتی و اینکه کدام استراتژی برای کسب و کار شما مناسب است،‌ آشنا شوید. راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی آنلاین شاید ساده به نظر برسد، اما پیشنهاد ما همکاری با یک آژانس تبلیغات اینترنتی متعهد است.
باید بدانید کاربرانی که مخاطب کمپین تبلیغاتی شما هستند چه کسانی هستند؟
چه نوع تبلیغی در آن‌ها اثرگذاری بیشتری دارد؟

طراحی و ایجاد کمپین تبلیغاتی

نکات کلیدی برای ایجاد کمپین تبلیغاتی عالی

  • اهداف اصلی از اجرای کمپین تبلیغاتی
  • بازار هدف کمپین تبلیغاتی
  • دسته بندی مخاطبان کمپین تبلیغاتی
  • روش های تبلیغاتی در کمپین تبلیغاتی
  • برقراری ارتباط در کمپین تبلیغاتی
  • طراحی و ایجاد کمپین تبلیغاتی
  • بررسی نتایج و نتیجه گیری از کمپین تبلیغاتی

در ادامه به توضیح کامل درخصوص این 7 نکته کلیدی برای ایجاد کمپین تبلیغاتی خواهیم پرداخت.
قبل از اینکه سراغ این نکات برویم توصیه می‌کنیم که دقیق مطالعه و حتما از این نکات استفاده نمایید.

کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

1) اهداف اصلی از اجرای کمپین تبلیغاتی

برای برپایی یک کمپین تبلیغاتی یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به دقت ارزیابی شود موضوع بازار هدف شما و اهداف طراحی و ایجاد کمپین تبلیغاتی است. در واقع شما باید این موضوع را درنظر بگیرید که می‌خواهید مشتریان خود را تحریک به استفاده و خرید خدمات و محصولات خود نمایید و یا بدنبال جذب مشتریان جدید و اهداف جدید هستید. البته شاید درپی این هستید که برند خودتان را قوی تر از قبل به مردم معرفی نمایید و اصطلاحا در مسیر برندینگ گام بردارید.

2) بازار هدف کمپین تبلیغاتی

تمام دغدغه‌ی یک کمپین تبلیغاتی و در واقع تشکیل و تحلیل یک کمپین تبلیغاتی برای نمایش خدمات یا محصولات مهم از یک برند برای افرادی از یک جامعه است.
در واقع تشخصی این موضوع که شما چرا کمپین ایجاد کرده‌اید؟
با چه روشی کمپین تبلیغاتی را اجرا نموده‌اید؟
با چه میزان هزینه کمپین تبلیغاتی ایجاد کرده‌اید؟
و مهمتر از همه چه میزان بازدهی از کمپین تبلیغاتی دریافت می‌نمایید؟
همه و همه منوط به بازار هدف شماست. مشخص کردن بازار هدف برای دریافت و مشاهده تبلیغات شما موضوعی حیاتی است. چرا که شما از همین قسمت بازدهی کسب خواهید کرد. موارد زیادی بازار هدف شما را مشخص می‌نمایند و تاثیر می‌گذارند. عواملی مانند: موقعیت جغرافیایی (لوکیشن)، سن، جنسیت، طبقه اجتماعی، وضعیت تاهل، سطح تحصیلی، علاقه مندی‌ها، سرگرمی‌ها، عادات و…

3) دسته بندی مخاطبان

پس از مشخص شدن اهداف اصلی از اجرای کمپین تبلیغاتی و بازار هدف کمپین تبلیغاتی وقت آن رسیده که بازار هدفتان را دسته بندی نمایید. بله شما باید مخاطبین خود را براساس نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید دسته بندی نمایید. بعنوان مثال باید مشخص شود که
کدام محصول یا خدمات مناسب چه بازه سنی است؟
یا مناسب برای مردان است یا زنان؟
کدام طبقه از جامعه توان مالی دریافت این خدمات یا محصولات را دارند؟
آیا این خدمات یا محصولات برای این بازار هدف مفید است؟

4) روش‌های تبلیغاتی

روش های تبلیغاتی معمولا باید بعد از هم فکری و توسط یک آژانس تبلیغاتی تعیین و تبیین شود. چرا که شما پس از انتخاب موارد فوق و بازار هدف کمپین تبلیغاتی خود، حال باید بهترین، سریعترین و کم هزینه‌ترین روش تبلیغاتی برای رسیدن به بازار هدفتان را انتخاب نمایید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند و همچنین افزایش دانش مردم، روش های تبلیغاتی متعددی بوجود آمده که لازم است بخشی از آنها را بشناسیم.

رسانه و شبکه ها اجتماعی (کمپین تبلیغاتی در فضای مجازی)

شبکه‌های اجتماعی که مدتی هست بوجود آمده‌اند و امروزه شکل پیشرفته‌ای به خود گرفته‌اند فضایی را مهیا کرده‌اند که می‌توان با استفاده از آن مسیری سریع و دقیق را برای رسیدن بازار هدف خود بیابید. باتوجه به اینکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی به یک سرگرمی برای عموم مردم تبدیل شده است، اینکه شما بتوانید تبلیغاتی خود را از این طریق به سمع و نظرشان برسانید می‌تواند برای موفقیت کمپین تبلیغاتی بسیار کاربردی باشد.
می‌توانید از تبلیغات در اینستاگرام ، تبلیغات در فیس بوک، تبلیغات در توییتر، تبلیغات در آپارات استفاده نمایید. بعنوان مثال تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام یکی از موثرترین و دقیق ترین روش های تبلیغاتی است. تعریف کمپین تبلیغاتی در فضای مجازی در جملات فوق خلاصه نمی‌شود. همانطور که از اسم کمپین تبلیغاتی در فضای مجازی مشخص است مربوط به یک یا چند نرم افزار خاص نیست و بسیار گسترده است.
جهت طراحی و ایجاد کمپین تبلیغاتی در فضای مجازی با کارشناسان شرکت تبلیغاتی ماکان در تماس باشید.

توضیح ویژه: امروز که این مقاله منتشر می‌شود اینستاگرام در ایران بیش از 40 میلیون کاربر دارد. این یعنی بزرگترین گردهمایی در یک شبکه اجتماعی. کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام می‌تواند شما را بسرعت به اهدافتان نزدیک نماید. پیشنهاد می‌کنیم حتما به کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام نگاه ویژه ای داشته باشید. جهت تشکیل و تحلیل کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام با کارشناسان شرکت تبلیغاتی ماکان در ارتباط باشید.

SEO (Search Engine Optimization) و SEM (Search Engine Marketing)

در حالیکه SEO و SEM دو موضوع کاملا متفاوت می‌باشند. اما گاهی برخی آنها را یکی می‌دانند. از جهتی شاید بتوان SEM را بخشی از SEO تعریف کرد یا بعبارتی SEM روی SEO تاثیر مثبت داشته باشد اما تعریف آنها کاملا مستقل ازهم می‌باشد. SEO به مجموعه فعالیت‌هایی که در راستای بهینه سازی یک وب سایت انجام می‌شود، گفته می‌شود. بهبود سئوی سایت یکی از سودمندترین روش های تبلیغاتی بشمار می‌رود. SEM به نوعی از تبلیغات گفته می‌شود که مبنای آنها کلیک می‌باشد. تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو تعریف دقیقی برای SEM است. تبلیغات در گوگل مهمترین نوع از SEM است که شما از طریق گوگل بازار هدف خود را شناسایی و تبلیغات خود را به آنها نمایش می‌دهید.
درخصوص بهبود سئوی سایت و تبلیغات در گوگل با کارشناسان شرکت تبلیغاتی ماکان در ارتباط باشید.

بازاریابی محتوا یا content marketing

شاید در خصوص بازاریابی محتوا اطلاعات کاملی داشته باشید و یا شاید هم نداشته باشید؛ اما لازم می‌داریم تا تعریف خود را در خصوص این روش تبلیغاتی برای ایجاد کمپین تبلیغاتی بیان نماییم. بازاریابی محتوا content marketing یکی از روش های استراتژیک است که کمی هم دشوار است و شما باید در مسیر و چارچوب صحیح گام بردارید. برای انجام اینکار باید بتوانید افراد را با محتویات جذاب خود جذب نمایید و افرادی که جذب شده‌اند و شما را دنبال می‌کنند را حفظ نمایید تا بتوانید آنها را به مشتریان سودآود تبدیل نمایید. محتویات شما نمی‌تواند صرفا محتوای تبلیغاتی داشته باشد. در نظر داشته باشید که محتویات شما باید برای مخاطبین جذاب باشد، لذا محتوا باید جنبه آموزشی و اطلاع رسانی داشته باشند و در میان آن محتوا، از خدمات خودتان که مرتبط با همان موضوع است سخن به میان بیاورید.

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

یکی دیگر از روش های تبلیغاتی که می‌توانید از آن استفاده نمایید؛ بازاریابی از طریق ارسال ایمیل تبلیغاتی است درواقع شما می‌توانید با ارسال یک ایمیل که حاوی محتوای جذابی است مخاطبین خود را تحریک نمایید تا با کلیک روی لینک داخل ایمیل به سایت شما مراجعه نمایند و توضیحات بیشتر درخصوص کمپین تبلیغاتی شما را در آنجا مطالعه نمایند. ایمیل مارکتینگ علاوه براینکه ابزار مناسبی برای جذب مشتری جدید است، می‌توانید ابزار فوق العاده تاثیرگذاری در وفاداری مشتریان شما تلقی شود.

ارسال پیامک تبلیغاتی

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی باتوجه به امکان ارسال به صورت منطقه‌ای و شهری، شما را در راستای رسیدن به اهدافی که در موقعیت مکانی خاصی حضور دارند کمک می‌کند. همچنین جالب است بدانید که تاثیر یک پیامک تبلیغاتی روی مخاطب به اندازه یک تیزر تبلیغاتی 6ثانیه ای است.
مقاله ارسال پیامک تبلیغاتی را مطالعه نمایید.

خرید بک لینک و ثبت آگهی اینترنتی

همواره از تاثیر بک لینک و خرید بک لینک معتبر روی سئوی سایت صحبت شده و می‌شود. ثبت آگهی اینترنتی نیز روشی برای دریافت بک لینک معتبر است. ثبت آگهی اینترنتی علاوه بر بک لینک می‌تواند آگهی شما را در سایت های نیازمندی به نمایش بگذارد. ثبت آگهی در واقع علاوه بر جمع آوری بک لینک معتبر برای سایت شما، می‌تواند در افزایش فروش به شما کمک نماید. از بک لینک و ثبت آگهی برای بهبود سئوی وب سایت خود استفاده نمایید.

5) برقراری ارتباط

هر کمپین تبلیغاتی یک پیام دارد. در انتخاب پیام تبلیغاتی باید بسیار هوشمندانه و با ذکاوت عمل نمایید. همانطور که می‌دانید همه شرکت‌ها و کسب و کارهای مرتبط با شما نیز در حال انجام تبلیغات هستند. اگر توانستید با وجود این بازار شلوغ تبلیغاتی خاص و منحصر به فرد باشید برگ برنده در دستان شما خواهد بود. در انتخاب متن و پیام تبلیغاتی باید برخی نکات را در نظر داشته باشید. نکاتی مانند:
متن پیام باید سازمان یافته باشد.
واضح و همه فهم باشد.
مختصر و کوتاه باشد.
متن باید دارای روح و قدرت باشد.
اگر این موارد را رعایت نمایید متن شما روی مخاطبینتان تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه یک مثال از کمپین تبلیغاتی بانک ملت و متن پیام آنها را می آوریم. از همراه بانک جدید ملت استفاده نکنید. با آن زندگی کنید

تبلیغات بانک ملت

6) طراحی و ایجاد کمپین تبلیغاتی

همانطور موارد فوق هر کدام در جایگاه خود موضوع مهمی را یا آوری می‌کردند، طراحی کمپین تبلیغاتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب یک رنگ مناسب برای کمپین تبلیغاتی یا استفاده از یک رنگ سازمانی برای برندینگ می‌تواند شما را در رساندن برخی از پیغام‌ها یاری نماید. در تبلیغات بانک ملت، رنگ قرمز کمپین‌های تبلیغاتی این بانک نشان دهنده نام بانک است و حتی نیازی به اسم بردن از نام نیست. در طراحی های گرافیکی و تبلیغاتی و در طراحی سایت همه جوانب را در نظر بگیرید. مثلا در طراحی سایت ریسپانسیو بودن سایت را حتما درنظر بگیرید. چرا که بخش اعظمی از مخاطبین شما از طریق گوشی هوشمند وارد سایت شما خواهند شد.

7) نتایج و نتیجه گیری

شاید براین باور هستید حالا که تمام مراحل را بدرستی انجام داده‌اید پس باید بهترین نتیجه را بگیرید و دیگر نیازی نیست که شما بخواهید کاری انجام دهید. اگر طرز تفکری این چنینی دارید باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید. نتایج اجرای یک کمپین تبلیغاتی شما را راهنمایی می‌کنند و همانند تابلوهای راهنمایی و رانندگی مسیر و اطلاعات لازم را به شما می‌دهند. با دریافت نتایج هم می‌توانید از بازدهی کمپینی که اجرا کردید مطلع شوید و هم برای اجرای کمپین بعدی می‌توانید تصمیمات درستی اتخاذ نمایید. پیشنهاد می‌کنیم از لحظه شروع و اجرای کمپین تبلیغاتی خود گزارش لحظه‌ای از آن داشته باشد تا در نهایت با موفقیت کمپین را به پایان برسانید.

بودجه راه اندازی کمپین تبلیغاتی

علاوه بر موارد ذکر شده تعیین بودجه اختصاص داده شده به کمپین اهمیت زیادی دارد. بودجه مورد نیاز برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی به گستردگی کمپین شما بستگی دارد. اینکه در چه رسانه‌هایی و به چه شکلی قرار است مجموعه تبلیغات شما انجام پذیرد، تأثیر مستقیم در هزینه تبلیغات دارد. برای تبلیغات خود برنامه‌ریزی داشته باشید، زمانی که کاربران بیشتری در رسانه مورد نظر حضور دارند، زمان مناسبی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما است.

تصاویر استفاده شده

استفاده از تصاویر جذاب که پیام تبلیغات را منتقل می‌کنند در کمپین تبلیغاتی اثر مثبت دارد.
تصاویر استفاده شده باید ساده، با کیفیت و واضح باشد.
به طوری که مخاطبان با یک بار دیدن آن متوجه نوع کالا بشود.

بررسی نهایی کمپین تبلیغاتی

باید درحین اجرا و در زمان اتمام کمپین تبلیغاتی، بازدهی تبلیغات در هر یک از رسانه‌ها بطور جداگانه بررسی شود. این کار باعث می‌شود، از اثرگذاری هرکدام از رسانه‌ها در توسعه برند خود اطلاع داشته باشید؛ و بدانید تبلیغات خود را در کدام ابزار تبلیغاتی گسترش دهید.

بهتر است قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی با مشاور تبلیغاتی مشورت کرده و از او بخواهید،
درباره رسانه‌های تبلیغاتی که برای تبلیغات شما مناسب هستند، هزینه تبلیغات و… شما را راهنمایی کند.

شرکت تبلیغاتی ماکان با سابقه طولانی در زمینه طراحی و ایجاد کمپین تبلیغاتی، آماده همکاری با کارفرمایان و مدیران می‌باشد.
برای تشکیل و تحلیل یک کمپین تبلیغاتی حرفه‌ای و موفق با ما تماس بگیرید.